Конкуренција

Када размишљате о тржишном потенцијалу своје идеје, морате размотрити како ће се носити с конкуренцијом.

Такође морате проучавати конкуренцију и због другог разлога: ако је ваша идеја потпуно нова, оно што можете сазнати о конкурентским производима или компанијама могу бити једини поуздани подаци о тржишту који се могу наћи.

Конкуренција не значи само производе који су идентични вашој идеји. Она значи било шта што се тренутно користи или ради да би се решио проблем којим се бави ваша идеја.

На пример, ако је ваша идеја нова мишоловка, конкуренција нису само све остале мишоловке. Она мора да укључи све методе за истребљивање мишева - чак и мачке!

Осим ако већ нисте експерт у пољу својег проналаска, процена конкуренције обично укључује три фазе:

Коришћењем Интернета требало би да буде прилично лако да се пронађу конкурентски производи и технологије било где у свету. Не игноришите производ само због тога што се не продаје у вашој земљи. Тржишта су сада глобална и производи који се тренутно продају у само једној земљи могу бити доступни широм света у року од неколико месеци.

Као и са стањем технике, тражите у радњама, аутлетима, каталозима итд. Читајте индустријске часописе и посећујте трговачке изложбе да откријете шта људи купују и шта не купују и да се информишете о лансирању нових производа.

Причајте с људима из релевантних струка и заната. Питајте их које производе и методе користе или не користе и зашто. (Наравно, не откривајте свој проналазак.) Посебно вам пензионисани експерти могу дати вредне информације које нису смели да откривају док су били запослени. Они би могли да имају слободног времена и ако им се допада оно што ви радите, можда би били заинтересовани да се укључе у ваш пројекат.

До које су вам мере конкуретни велика претња?

Потребно је да знате што је више могуће о свакој конкурентској компанији. Ако компанија продаје више производа, разматрајте само оне који ће се такмичити с вашом идејом. На пример:

  • Колико новца зарађују од тих производа?
  • Како одређују цене производа?
  • Колико често унапређују или замењују производ?
  • Који је њихов удео на тржишту и да ли расте или опада?
  • Како и где дистрибуирају своје производе?
  • Колико широко рекламирају своје производе и свој бренд?
  • Колико је добра њихова техничка и пост-продајна подршка?
  • Која је њихова репутација међу потрошачима и у бранши?

Будите свесни да способност компаније да се такмичи може зависити више од маркетинга него од технологије, стога не подцењујте претњу од стране технички инфериорног производа ако компанија која га продаје може да приушти пуно новца за његов маркетинг.

Да ли ваша идеја може успешно да се такмичи с њима?

Лансирање новог производа никад није лако јер тржиште већ припада конкуренцији. Они су познати, искусни и можда им се верује док је ваш производ непознат. Морате пажљиво да размотрите да ли ваша идеја има потенцијал да заузме довољно тржишта да би била привлачна пословна прилика за компаније или инвеститоре.

Питања која бисте могли да размотрите укључују:

Вас интересује проблем који решава ваш проналазак али да ли се тако осећа и довољно других људи? Ако не, тржиште може бити превише мало и непрофитабилно да би било вредно труда.

Ово је много теже за одговорити него што многи инвеститори мисле. Исто тржиште често може бити развијено на различите начине, тако да тражите рупе у тржишту - простор где је постојећа конкуренција слаба.

Минимизирање ризика мора да буде приоритет приликом лансирања новог производа. Ако је много скупо ући на ваше "најбоље" тржиште, може бити добра идеја ући на неко које је јефтиније, чак иако је мање профитабилно. Успех на овом тржишту може касније олакшати улазак на профитабилније тржиште.

Колико је здраво ваше циљно тржиште?

Да ли расте или се смањује? Не би требало да улазите на тржиште у опадању осим ако не мислите да ће га ваш производ оживети. Гледајући у будућност, да ли ће се догодити неке технолошке, социјалне, регулативне или правне промене које могу радикално да утичу на његово благостање?

Ако цена вашег производа није слична ценама које наплаћује конкуренција, може вам бити тешко да продате или да зарадите. Ваши конкуренти су урадили доста истраживања за вас: открили су цену коју ће тржиште да поднесе.

Да ли ће ваш производ испунити стандарде?

Многи производи морају да испуне националне или међународне безбедносне стандарде, стандарде перформансе и друге пре него што законски могу да се продају. Постизање усаглашености може бити дуг и скуп процес, стога сазнајте шта ће бити потребно.