Стратегија за прототипе

Први прототипи

Први прототипи су само за вас. Нико други не мора да их види, тако да могу бити направљени од било ког погодног јефтиног материјала. Сврха је:

  • Да убеди вас саме да идеја ради.
  • Да вам омогући да решите или барем идентификујете техничке и проблеме са дизајном.
  • Да вам омогући да унапредите идеју кроз покушаје и грешке.
Ако можете, користите дизајн уз помоћ рачунара (CAD - Computer Aided Design) за највећи део ове фазе. "CAD" може значајно да уштеди време и новац и може вам пружити много додатних информација које би било тешко или немогуће сакупити из физичких прототипа.

Саветује се да се не креће даље од прве фазе прототипа док не завршите са свим решавањем проблема и побољшањем дизајна колико год можете. Ово може да буде фрустрирајуће али решавање проблема и редизајнирање ваше идеје у каснијој фази ће вероватно бити теже и скупље.

Завршени или прототипи за презентацију

Ово су прототипи које ћете користити да демонстрирате вашу идеју другим људима - посебно потенцијалним инвеститорима или корисницима лиценце. Они треба да изгледају и да раде што сличније готовим производима. Главни разлози су:

  • Већина потенцијалних инвеститора или корисника лиценце ће желети да види идеју са што је могуће мање нерешених проблема зато што то смањује њихов ризик.
  • Мало људи има способност да погледа груб рани прототип и замисли готов, квалитетан производ.
  • Што је ваш прототип ближи готовом производу више ћете научити о дизајну, производњи и трошковном аспекту ваше идеје. Ово знање ће бити непроцењиво када треба да уверите друге у техничку и комерцијалну одрживост ваше идеје.

Можда вам је потребна професионална помоћ да направите готов прототип: на пример, од дизајнера производа или компаније специјализоване за прототипе. Трошкови могу бити исплативи ако омогуће другима да потпуније разумеју (а) потенцијал вашег проналаска и (б) ваш сопствени професионализам и посвећеност.

Међутим, ако користите професионалце покушајте да спречите непотребне трошкове. Дизајнирање и прављење потпуно оригиналног прототипа ће бити скупо. Коришћење барем неке стандардне индустријске компоненте или делова "позајмљених" од постојећих производа могло би бити много јефтиније. Морате одредити буџет који балансира квалитет и приступачност и увек морате довести у питање било који предлог који значајно увећава трошкове за занемарљиву добит у функционисању или изгледу.

Готов производ

Без сумње, најбоља форма готовог прототипа је производ који може да се продаје. Можете доказати да се ваша идеја продаје, чак иако само у малом обиму, и имате понуду узорака да убрзате оцењивање од стране компанија. Ова стратегија неће бити погодна за сваки проналазак али може бити вредна разматрања ако постоји релативно мала разлика између цене једног прототипа и цене пробне серије од, на пример, 100 следећих јединица. У већини облика производње највећи трошак је сам развој производа; производи по себи коштају релативно мало.

Оперативни прототип плус модел

Ако не можете да приуштите прототип високог квалитета, прихватљива алтернатива може бити комбинација вашег најбољег првог прототипа (да бисте демонстрирали перформансе) и модела који не ради (да демонстрирате изглед). За модел можете користити било који јефтин материјал са којим можете да радите - на пример, офарбано дрво које представља пластику.

Кратки видео

Видео може бити суштински додатни материјал ако:

  • Ваш прототип има дуг радни циклус.
  • Демонстрација вашег прототипа захтева посету локацији или специјално окружење.
  • Морате да покажете људима коришћење прототипа.
  • Не може бити гарантовано да ће ваш прототип радити у свакој прилици.
  • Морате да забележите јединствен догађај: на пример, пробе вашег производа тестираног у поређењу са конкурентним производима.

Направите видео не буде дужи од пар минута тако да не траје превише дуго за време типичног састанка од 30-45 минута.

Видео се може лако копирати и рачуна се као откривање тако да будите пажљиви и побрините се да (а) ваша идеја има адекватну правну заштиту и (б) не дозволите неауторизовано приказивање и копирање видеа. Видео би сам требало да буде заштићен ауторским правима (Део 5).

Други додатни материјали

Додатни материјал који вам може помоћи да презентујете вашу идеју укључује:

  • Паковање производа. Ово може бити скупо да се добро уради и стога може бити вредно труда једино ако је паковање важније него што је уобичајено на вашем циљном тржишту.
  • Нацрт рекламе или брошуре да покажете како видите начин да се производ пласира на тржиште.
  • Веб сајт на који можете да ставите информације у вези са својом идејом. Ово може бити јефтин начин да испуните потребе за пословним информацијама. Међутим, тражите савет од патентног заступника да се побринете да не откријете било шта што би могло да угрози новост будуће патентне пријаве у будућности.

Помоћ око дизајна или редизајна

Дизајн - у смислу функције и изгледа - је кључни фактор у успеху комерцијалних производа. Стога морате да размислите о дизајну вашег проналаска од првог дана, зато што његов потенцијал не може бити препознат ако је све што други људи могу да виде непрактичан и недопадљив дизајн.

Искусни дизајнер производа вам може помоћи да послујете са произвођачима или добављачима компоненти, било у фази прототипа или производње. Произвођачима је потребна детаљна спецификација пре него што могу да ураде било шта, и ако се појаве упити или проблеми, морају да разговарају са неким ко је поседује техничко знање.

Трошкови професионалног дизајна могу бити нижи ако ваш дизајнер може да нађе начин да унапреди квалитет производа или да снизи производне трошкове преко доброг дизајна.

Међутим, ако ваш дизајнер доприноси идејама које значајно унапређују ваш проналазак, дизајнер може имати законско право на део ИС. Стога би требало да прво договорите како ће бити подељена ИС неке нове идеје да би се спречили будући спорови. Ваш би аргумент требало да буде базиран на савету патентног заступника и документован пре него што посао почне.

Производња прототипа

Ако је потребно да укључите произвођача у прављење прототипа ваше идеје, питајте неколико компанија за цене јер трошкови производње могу значајно да варирају. Мале компаније теже да буду јефтиније и спремније да прихвате невелике наруџбине. Веће компаније теже да буду јефтиније само код високих обима посла и из тог разлога може бити корисно знати колико би била јефтино било производити ваш производ у великим количинама.

Питајте за цене базиране на детаљним цртежима које сте ви или ваш дизајнер направили али побрините се да ти цртежи представљају тачно оно што желите. Каснији захтев за чак и малу измену може драстично увећати трошкове.

Доказ концепта

Ако не можете да направите протитип без финансијске помоћи, морате се фокусирати на доказ концепта. То значи представљање довољно доказа да уверите инвеститора или организацију за подршку иновацијама да плати барем израду прототипа.

Приликом формирања доказа концепта ваш циљ би требало да буде да било коме буде тешко да каже "Нисте нам ово рекли" или "Где вам је доказ за то?" Морате произвести детаљне и веродостојне податке - укључујући математички доказ где је потребно - да подржите сваки технички захтев који подносите за своју идеју. Такође морате да покажете да ваша идеја има одличне комерцијалне изгледе.

Могло би пуно да помогне ако можете да прибавите оцене независног експерта уз ваш доказ концепта. На пример, могуће је прибавити експертско мишљење по релативно ниској цени од универзитета који је специјализован у вашој области технике.

Подуговарање развоја производа

Наоружани доказом концепта могуће је прићи једној од растућег броја компанијаа које се специјализују у развоју производа и прављењу прототипова. Они могу бити спремни да развију ваш проналазак у замену за удео у вашој ИС.

Ово решење је вредно разматрања ако је јасно да ваша идеја не може бити развијена или чак направљен прототип без значајног финансирања и специјалистичке експертизе. Међутим, компаније које су спремне да деле ризик развоја производа ће вероватно разматрати само идеје са изузетним потенцијалом профита и раста на тржишту високе вредности. Њихов интерес за "обичне" потрошачке производе може бити мали. Из тог разлога, они обично одбијају већину идеја које им се нуде за развој.

Не треба мешати такве компаније са промотерима проналазака (Део 3). Без обзира на то, и оне треба да буду пажљиво изабране. Могли бисте да почнете тражећи непристрасни савет од државних институцијаза подршку развоју нових технологија. И пре уласка у било који споразум о дељењу ваше ИС, сигурно ће вам требати савет вашег споственог патентног заступника.