Значајан комерцијални потенцијал

Можда мислите да ваша идеја има добар комерцијални потенцијал, али нешто друго је важније: други људи такодје морају да мисле исто тако.

Значајан комерцијални потенцијал значи да су изгледи за продају и профит довољно велики да учине да је сав ризик везан за вашу идеју вредан преузимања.

Нарочито ће бизнисима требати јаки докази да ће се ваш производ продавати јер су они ти који ће можда морати да потроше милионе евра да га пласирају на тржиште. У бизнису не постоји тако нешто као што је гарантовани победник. За сваки производ који се добро продаје биће других нових производа који се лоше продају.

Оно што ће већина компанија тражити је:

  • Нешто што им може дати (обично преко јаке ИС) доминантну или чак монолопску позицију на тржишту.
  • Нешто што ће потрошачи желети више од конкурентних производа.
  • Нешто што нуди добар повраћај инвестиције.
  • Нешто што нуди јасан излазак на тржиште с малим ризиком.

Из вашег истраживања и испитивања, које доказе можете представити компанијама или инвеститорима да ваша идеја има потенцијал да задовољи ове критеријуме?

Савета ради, нови производи имају тенденцију да спадају у три широке категорије:

  • Изузетни производи који доминирају на свом тржишту и постављају нове стандарде.
  • Добри али незанимљиви производи који нуде прилику да бизнис увећа профите или учешће на тржишту.
  • Обичне производе који нуде само један избор међу алтернативама.

У коју категорију би већина људи сместила свој производ?

Морате проценити свако мишљење које сте добили од стране самог пословног окружења или појединаца са експертским знањем релевантних тржишта. Недостатак доказа у корист ваше идеје може значити једно од три ствари:

  • Комерцијални изгледи ваше идеје су слаби.
  • Вашој идеји је потребно поновно осмишљавање да би била комерцијално одржива.
  • Ваша идеја може успети једино ако ви постанете предузетник и сами је изнесете на тржиште.