Значајна новост

Ваша идеја би, наравно, требало да буде другачија од постојећих производа или документованих идеја. Али бити незнатно другачији неће бити довољно. Ваша идеја би требало да понуди јасне техничке или комерцијалне предности које постојећи производи и друге идеје не нуде.

Ове предности такође треба да имају потенцијал да буду заштићене законом јер у највећем броју случајева само јака интелектуална својина (ИС) има комерцијалну вредност. Бавићемо се потпуније овим у Делу 5.

Да процените степен новости ваше идеје морате детаљно да погледате производе и патенте које сте нашли у вашој претрази. Било који елемент ваше идеје који се може наћи у постојећим производима и идејама ће смањити њену новост. А све што смањује новост ваше идеје ће вероватно смањити и њену потенцијалну комерцијалну вредност.

Вредновање патената

Важно: Ова вежба мора бити обављена темељно и патенти могу бити комплексни, стручно технички документи. Због тога ће вам можда бити потребна помоћ патентног заступника да уради нешто или све од доле наведеног. Ако мислите да ваша идеја има добар комерцијални потенцијал, ово ће бити добро уложен новац.

1. Набројте, према важности, нове особине ваше идеје.

2. Прикупите све патенте које сте нашли и који изгледају релевантно за вашу идеју.

3. Претражите сваки патент у потпуности тражећи сличности с вашом идејом. Посебно добро погледајте поднете патентне захтеве, одобрене патентне захтеве и званичне извештаје претраживања. (Ако извештај претраге цитира друге патенте можда ће бити потребно да погледате и њих.)

4. Кад год нађете особину своје идеје која је покривена стањем технике, уклоните је с ваше листе.

5. На крају вежбе, колико особина је остало на вашој листи? Ако је уклоњена једна или више кључних особина, оно што остане може бити преслабо да би имало комерцијалну вредност.

Има ли места за вашу идеју?

Ако постоји велики број патената у одређенојобласти технике, може бити мало јаких изгледа за нове идеје. На пример, тренутно постоји преко 60 патената за плутајући сапун – прилично једноставан производ, тако да се мора преиспитати колико јаки могу бити многи од ових патената. Било ко са још једном идејом за плутајући сапун може наићи на тешкоће да прибави иоле значајну ИС.

Ко шта поседује?

Такође помаже да приметите ко поседује патенте који су најрелевантнији за вашу идеју. Ако велике компаније имају јако присуство ИС у "вашој" области технике, може бити тешко да се такмичите с њима чак иако је ваша идеја различита од било које друге. Проналазачи понекад победе у сукобима "Давида и Голијата" али у таквој ситуацији ваша идеја треба да има изузетан комерцијални потенцијал да бисте уопште имали шансу за успех - поготово што се тиче привлачења инвестиција.