Који су технички предуслови за подношење пријаве или поднеска?
За електронско подношење пријава или поднесака Заводу за интелектуалну својину неопходно је поседовати квалификовани сертификат за електронски потпис који издају:
1) ЈП Пошта;
2) Привредна комора Србије;
3) МУП (бесплатни сертификат за електронски потпис на личној карти);
4) Халком;
5) Е-Смарт.
На рачунару је потребнa 32-битнa Јава (видео упутство је у најчешће постављаним питањима).
Недавно смо из техничких разлога увели да је неопходно сместити е-потпис у Персонал фолдер Вашег рачунара, детаљније погледајте ОВДЕ.
Електронски потпис при електронском подношењу се врши са рачунара (Windows, Linux, MacOS – зависно од техничких предуслова за конкретни сертификат), док унос и преглед података евентуално можете урадити са било ког мобилног уређаја чији екран може да прикаже цео веб формулар.
За потписивање е-пријаве на новом Мекинтош оперативном ситему (Mac OS) детаљније погледајте ОВДЕ.
Из којих корака се састоји припрема и електронско подношење пријаве?
Након регистрације на систем еПријаве депонујете сертификат за електронски потпис, тако да није потребан долазак у Завод тим поводом.
При изради нове пријаве или поднеска унесите податке и прилоге и извршите снимање. Проверите податке и акцијом „Поднеси“ започињете подношење, које се састоји из:
1) електронског потписа,
2) прибављања инструкције за уплату таксе, и
3) слања.
Након окончаног подношења првобитни статус пријаве „У изради“ се мења у „Поднето“.
Шта добијате подношењем пријаве?
Подношењем пријаве електронским путем аплицирате за стицање заштите одређеног права на територији Републике Србије потпуно идентично као да сте пријаву поднели у папирној форми.
Важно је напоменути да еПријава представља својеврсно „сандуче“ где предајете пријаву електронски, али НЕ СЛУЖИ за праћење даљег тока предмета тим путем. У те сврхе можете користити Статус предмета.
Колико кошта заштита?
Електронско подношење омогућава и умањење износа таксе који можете израчунати користећи онлајн калкулатор таксе и проверити на страници са прописаним тарифама административних такси.
Износ таксе се аутоматски израчунава приликом електронског подношења, након уношења и снимања података, а можете унети и измењен износ када је потребно.
Приликом подношења добија се инструкција за плаћање у облику опште уплатнице са бројем рачуна, износом и генерисаним позивом на број, тако да уплату можете извршити помоћу Вашег електронског банкарског система, на пошти или у банци.
Подржана је и уплата помоћу платних картица а предвиђено је и мобилно плаћање путем IPS QR кода.
Више детаља о могућим начинима плаћања на е-Пријави можете наћи ОВДЕ.
Када је пријава поднета Заводу за интелектуалну својину?
Ако су електронска пријава или електронски поднесак поднети радним даном у периоду до 15:30, сматраће се да је поднета истог дана када сте окончали поступак електронског подношења.
Уколико су електронска пријава или електронски поднесак поднети нерадним даном или радним даном после 15:30, третираће се као да су у Заводу примљени првог наредног радног дана.
Како да знам да ли је моја електронска пријава примљена?
Након успешног електронског подношења статус пријаве се из „поднето“ мења у „заведено“.
Аутоматски добијате имејл обавештење о пријему електронског документа.
Након завођења у електронске регистре добијате електронски и информацију о броју под којим је ваша пријава заведена, а прописани подаци дефинисани законима о правима интелектуалне својине постају јавно доступни у одговарајућем регистру на сајту Завода за интелектуалну својину.